Seria Filmików

Treść filmików w serii dobrałam w oparciu o polskiej podstawę programową dla klas 1-3 oraz zakres kompetencji językowych Cambridge Young Learners English (poziomy: Starters Pre A1, Movers A1, Flyers A2).

Seria oferuje elastyczny system nauki a dziecko może korzystać z materiałów dowolnego poziomu w zależności od swoich umiejętności (np. uczeń klasy 1 może oglądać filmy z poziomu klasy 3 i odwrotnie). Filmiki nie mogą w pełni zastąpić interaktywnej lekcji i zaleca się oglądać je kilkakrotnie dla lepszego utrwalenia materiału.

Dla każdego z trzech poziomów przypisanych jest 12 tematów. Na temat składa się 5 lekcji wprowadzających słownictwo i gramatykę. Filmiki są stworzone w sposób przystępny dla dzieci z jasnym przekazem i dwujęzycznymi instrukcjami.


Zeszyt Ćwiczeń

Do każdego tematu zaprojektowałam Zeszyt Ćwiczeń, który jest dostępny do ściągnięcia na stronie w zakładce obok. W Zeszycie Ćwiczeń znajdują się zadania dopasowane do każdego filmiku a na filmiku pomagam w uzupełnieniu tych zadań podając instrukcje i przykłady. Dziecko może wcisnąć pauzę i po wykonaniu pracy we własnym tempie sprawdzić swoje odpowiedzi, gdy jest gotowe. Zeszyt można wydrukować lub używać cyfrowo.


Interaktywne Gry

Po obejrzeniu każdego odcinka dziecko może utrwalić poznane słownictwo i struktury językowe dzięki interaktywnym grom Wordwall. Gry są stworzone do konkretnych tematów i uporządkowane w tematycznych folderach. Dodatkowo w każdym folderze znajduje się gra powtórzeniowa do sprawdzenia wiedzy po zakończeniu całego tematu. To atrakcyjny i skuteczny sposób na naukę poprzez zabawę!


Projekt Transdyscyplinarny

Ostatnia strona każdego Zeszytu Ćwiczeń zawiera propozycję Projektu Transdyscyplinarnego czyli takiego, który łączy poznawany język z innymi dziedzinami nauki i wiedzą, którą dzieci już posiadają. (Transdyscyplinarność w IB oznacza całkowite przekraczanie granic dyscyplin i integrację wiedzy w działaniu, podczas gdy interdyscyplinarność sugeruje jedynie współpracę między przedmiotami). Projekt dodatkowo zawiera elementy znane w IB jako „umiejętności wspierające proces uczenia się” (Approaches to Teaching and Learning) w tym, na przykład, samoorganizacja czy komunikacja jak i elementy rozwijające rozwój postaw znane w IB jako „profil ucznia” (IB Learner Profile) w tym, na przykład troska czy odwaga.

Projekt zazwyczaj wymaga wsparcia rodzica i tym samym jest pomysłem na wspólne zajęcie z dzieckiem. Wykonanie projektu nie jest wymagane a z lekcji może z powodzeniem korzystać pomijając go. Mimo to, gorąco zachęcam do wykonywania projektów i dzielenia się nimi ze mną w na Facebooku lub Instagramie dodając do zdjęcia projektu hashtag #PaniEwelina. Dla bezpieczeństwa dziecka, nie należy zawierać jego wizerunku na zdjęciu.


Małe Kroki, Wielkie Zmiany

Pod Projektem Transdyscyplinarnym znajduje się też sekcja Małe Kroki, Wielkie Zmiany. Tutaj proponuję podejmowane realnych działań które stanowią kluczowy element IB (Taking Action). Pokaż dziecku, że może wpływać na świat wokół siebie. Nie chodzi tu o wielkie czyny, ale o wyrabianie w dziecku nawyku aktywnej postawy i wrażliwości na lokalne i globalne wyzwania.


Mapy Programowe

Niżej dostępne są moje autorskie Mapy Programowe, które przedstawiają w szczegółach co zawiera każdy poziom. Mapy pomagają śledzić postępy i widzieć, jak poszczególne elementy łączą się w spójną całość. (Mapy zostaną dodane wkrótce).